Toimiva ja nopea tapa tarkistaa onko akkusi sökö ja purkaantuu itsestään vai onko vika autossasi.
Article Tags:
Akku · Akkua · Akkuhapon lisäys · Akkuhappo · Akun lataaminen · Akun lataus · Auton akun vaihto · Drifting · Exide · Miten auton akku vaihdetaan? · Nissan · Petri · Purkaantuuko akku · Suolaakku · Turbo · Varta · WalliusArticle Categories:
Video
Testi tehty väärin. Mittari väliin, vaikka 30min odottelu ja tämän jälkeen katsotaan, että mikä kulutus on.
Hei uusimmat nykyautot on kaikki virtasyöppöjä . Paras akkutesti on viedä auto esim. Helsinki – Vantaan lentokentälle isoon parkkitaloon ja jäyttää sinne 2 – viikoksi. Nyt kun joku käyttä kaukosäädintä niin jokaisen auton can- väylä tarkistaa onko avain oikea ja virtaa kuluu tarpeettomasti jokaisesta autosta .Sopii mitata jos ei usko tätä….Elikä jos autossa on huono akku ja mahdollisesti vielä iso diesel moottori, niin paras etelänmatkan aika ei ole helmikuussa kovien pakkasten aikaan tai sitten kannattaa jättää auto lämpöiseen pieneen parkkitaloon.😎
ABS on aina valmiustilassa ja kuluttaa 0, A -jotain virtanokareen 💥🔨
Mulla 16v vanha akku traktorissa. Ei ole ladattu ikinä erikseen. Toimii kuin uusi😀👍
Mulla laturista veti maihin.
Ikävä kyllä töytyy antaa👎👎👎👎. Nyt täytyy sanoa että 7:46 mennessä tekemäsi "hukkatesti" ei ole toimiva koska nyt emme voi tietää sitä johtuuko purkaus akusta vai autosta koska ne on samassa lenkissä'. Jos olist testannut akun vielä erikseen niin silloin se poistaisi sen että akku ei purkaa vaan auto. Ja, yleisesti ottaen autohan on pakkokin purkaa akkua koska sielä on ylläpitoja kuten varashälytin, kello, mankka etc.
Tärkein kysymys onkin se kuinka paljon ja nopeasti auto lataa akun kun se laitetaan käyntiin, ja tästä päästään "aasin siltana" siihen kun on sanonta että nurkka-ajossa auto ei lataa akkua täyteen ja siksi olisi hyvä olla esim talvisin niin lämmityskaapelin yhteyteen lisäominaisuutena ylläpitolaturi (kiinteästi autossa).
Kyllä jos akulla on ikää 6-7 vuotta.. niin kyllä se alkaa olla kaput.. kyseessä ei ole alkuperäinen vaan 50-60 euron Tokmannin akku..
En oo sata varma, mutta mielestä näin joskus videon CAN-väylään liittyen, eli kun akku laitetaan takas paikalleen niin se CAN-väylä juurikin kuluttaa sähköä jonkun aikaa ennenkuin menee taas lepotilaan, eli se tekee tarkistukset ECU:un ja muille väylään kytketyille laitteille.
Petri napsauta myös lukitussalpa takaluukusta lukkoon. Se pitää oven moduulia tai jotain moduulia hereillä kun lukitus on auki. Tuo sun mittarikin häröää kun DC puolella "vaeltaa" voltit.
Oisko sähköinen lisälämmitin on aika tuttu juttu
Eikös siellä virtojen tullessa atk lähde käynnistymään yms. Kannattaa jättää se mittari siihen puoleksi tunniksi tai tunniksi että siellä varmasti kaikki menee "nukkumaan". En sano etteikö autossakin voisi olla vikaa, mutta se ei välttämättä kerro koko totuutta mikä se kulutus siinä heti akun kytkiessä on.
netti näytti tuolle sulake 6 numerolle Audio gateway control unit eli radion vahvistimeen liittyvää jos katoin oikein??
kaikki nykyautot missä canväylä syö akkua pitkässä seisonnassa kun väylä ja ajotietokone pitää asetuksia koko ajan tallessa vaikka ei olisi avaimia tai muutakaan käyttöä. meillä s80 diesel Volvo purkaa akkua jos seisoo esim 2-3 viikkoa jos ottaa akun kengän irti riittää vaikka vuoden se virta. toinen bensa Volvo saman korinen ei taas pura näin äkkiä. kuitenkin varashälytin ja boksit kuluttaa vaikka autoa ei käytettäisi mitenkään (: jos jännite menee liian alas tiettyyn pisteeseen niin suuttimet ei enään avaudu kun ajotietokone ei anna avata niitä ali jännitteen takia vaikka pyörittäisikin vielä startilla se kuluttaa starttaus jo pelkästään paljon virtaa.
Tosi hyvä sekä kuvaava video. Yleinen käytäntöhän on ensin ostaa uusi akku. Uusi akku saattaa joskus jopa olla sen verran isompi kapasiteettinen ettei "vika" kerkeä käyttäjälle koskaan selviämäänkään. Esimerkiksi jos auto seisoo aina maksimissaan 2 pv. Uudella akulla se saattaa käynnistyä moitteetta, vaikka vika on ihan sama ollut koko ajan.
Mutta hyvin usein akun vaihto ainakin ns kesäautoissa olisi ollut turha jos virtasyöppö olisi selvinnyt.
JK Lisäys. Huomioitavaa on että uusikin akku menee hyvin äkkiä pilalle jos se jää tyhjänä seisomaan.
Oliko tuo akunnapa miinus napa mistä mittailit amppeereita?
Irroita laturin liittimet ja mittaa sitten ..
Vika on laturissa tai sähköpenkki
Eipä toimi canväylä autossa. Väylät herää heti kun saavat amppeerinkin virtaa ja auto yrittää välittömästi tehdä kaiken maailman virta testejä mm valojen herätevirta ilmastoinnin läpät sbc jarrujen testi ymymym. Ennenvanhaan kun ihminen päätti mitkä sähkölaitteet on päällä niin tuo testi toimi mutta ei enää canväylä autossa. Terveisin w211 omistaja
Minulla oli 2 kuukautta vanha akku autossa ja meni mykäksi oli rikki akun laatu vika merkki EXIDE meni takuuseen vaihdoin merkkiä ja nyt vuoden toiminut. Ennen oli LADASSA oikea lyijyakku siinä oli hapot sisällä se toimi kovassa pakkasessa ja kesti 15 vuotta oli tosi laadukas.
64 ilmastoinnin paneeli Lin väylä
Virta pihtimittari on kätevä kun ei tarvitse johtoja irrotella ja tarkempi 600mA-2A alueella
Autoni Can-väylä ei nukahtanut ja 12h -14h päästä ei enään startannut . Se taas johtui vedestä , joka oli päässyt koelaudan alle.
Jopas on sulla perse likainen.
Ja sulakkeitahan löytyy lisää kojetaulun päästä ja apukuskin jalkotilasta 😄 Merssu ripotellu sulakkeet ympäri autoa 😂
Eipä oo vastaan tullu omissa autoissa et auto akkua purkaisi huonouttaa akut ei ole sit aikaan virtaa pitäneet
Hmmm Eikös nuo modulit herää henkiin, kun ne saa virtaa katkon jälkeen? ts eli tuo testi pitäisi toistaa niin, että kytkeä mittari 15-30 min ajaksi ja vasta sen jälkeen katsoa kulutus? ts odottaa, että ne känni väylät sun muut mustat boksit nukkahtaa uudestaan, niin kuin alussa sanoit, mutta mittarin kanssa.
Jos oon oikeen ymmärtänyt, niin pitäs ootella jonkunaikaa, jotta auton "äly" siirtyy virransäätö tilaan ja virta tippuu. Kun akku kytketään takasin niin se käynnistää ajatietokoneen ja muut väylässä olevat vermeet. Ja kun tuo "äly" tajuaa, ettei autolla lähdetäkkään ajelulle, se siirtyy virransäästö tilaan. Ehkä sellanen puolisen tuntia menee tähän aikaa. Jos virta ei tipu on vikaa silloin auton järjestelmissä.
Auton kello oliko toiminnassa?
Eikös tuo olisi yksinkertaisempaa, kun kytkee vain tuon kokonaisvirtamittauksen päälle ja napsii sitten yksi kerrallaan sulakkeita irti. Jos virtalukema ei muutu, tökkää takaisin, jos muuttuu jättää sulakkeen irti. Kun kaikki sulakkeet on käyty läpi, pitäisi virran olla nollassa. Sitten vaan selvitetään, mitä nämä irrotettujen sulakkeiden ruokkimat laitteet ovat.
sulakkeesta katsoo räpsaääkö se kipinöitä